Gestió de la informació – A01 – Alex Garcia i Xavi Matas

A01

  1. Posa un exemple de permanència de la tradició oral en l’actualitat i justifica la teva elecció

Les cançons populars.

Aquestes cançons tenen missatges que s’emet en un canal oral. Són missatges que es poden perdre, la característica principal de la tradició oral.

També hi podriem incloure la ètica i els valors trasmesos per la familia i educadors.

  1. A partir de l’Informe: “Sociedad de la Información España 2014” de Telefónica

http://www.fundaciontelefonica.com/2015/01/21/sie14-informe-sociedad-informacion-espana-pais-conectado-europa/

– Posa un titular al vídeo de l’informe, tria dues dades de les que apareixen i les comentes, donant la teva opinió.

Spain, connected people.

El 62% només utilitza format tradicional per llegir llibres.

La única plataforma que encara predomina per sobre el digital es el llibre. Només existeix un tipus de dispositiu que s’assembli molt a la tradicional pàgina d’un llibre. El fet d’haver de comprar un dispositiu electrònic expressament només per llegir llibres dificulta una mica l’accés al mercat.

El 93,5% utilitza Internet totes les setmanes.

Gairebé tothom utilitza la xarxa cada setmana. L’ús d’Internet es infinit, les avantatges que comporta facilita molt més la comunicació del món.

  1. Analitza el vídeo Information/R/Evolution.

http://www.youtube.com/watch?v=-4CV05HyAbM

– Identifica tots els serveis i productes que puguis i fes una descripció bàsica de cadascú. Exemple: Wikipedia és …

Yahoo: pàgina web de cerca d’informació

Google: pàgina web de cerca d’informació

Wikipedia: pàgina web amb una gran quantitat d’articles modificables (wikis) que els usuaris escriuen per crear aquesta plataforma d’informació.

Youtube: Plataforma web on els usuaris comparteixen tota mena de videos (tot i que que hi ha censura)

Un títol que trobem adequat per aquest video és: Informació, ara més aprop teu.

Aquest video ens ensenya la evolució de la recerca d’informació. En primer lloc mostra la quantitat de passos per arribar a una font que calia fer fa uns anys. Ens ensenya l’evolució de la recerca fins arribar a les pàgines web que avui en dia tots coneixem. Podem comprovar que hi ha hagut un gran canvi i ara és molt més fàcil trobar qualsevol mena d’informació. Per això diem que ara la informació és més aprop.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s